Mezopotamya
New member
Mali açıdan konuşursak, bir şekilde artık başa çıkamıyorum. Zorlukla kazandığım para şu ana kadar mütevazı bir yaşam standardına sahip olmamı sağladı ancak ne yazık ki son iki yılda tüm masraflarım patladı, ancak gelirim aynı kaldı. İstiridye, kaz ciğeri, köpüklü şarap; en basit temel gıdalar bile benim için artık karşılanamaz hale geldi. Buna artan elektrik fiyatları ve her üç haftada bir artan kira da ekleniyor.
İkinci durumda herhangi bir suçlamada bulunmak istemiyorum. Sonuçta İskandinav yatırımcılar benim şehrimi ve şehrimizdeki 20.000 daireyi satın alarak risk aldılar. Muhtemelen onlara bu kadar küçük bir pay verebilmelisiniz. Elbette şikayetlerimde yalnız olmadığımı da biliyorum ama artık Berlin'deki hemen hemen herkesin aynı şeyleri hissettiğini de biliyorum, tabii ki zenginler hariç, Allah onlardan razı olsun.
Karamsarlığa kapılmamak için, bu zor duruma rağmen günlük yaşamda belli bir hafiflik yaşamamı sağlayacak bir ritüel buldum: Ayda bir, tüm birikimlerimi bir araya toplayıp, zirvedeki yerlerden birine doğru yola çıkıyorum. Toplumun büyük bir kısmı boş zamanlarını geçiriyor. Bu bana en azından biraz da olsa ait olduğumu hissettiriyor. Mesela Kollwitzplatz buna çok uygun ama sadece cumartesi günleri. Ancak hafta içinde sınıf yükseltmeye ihtiyaç duyarsam kaçınılmaz olarak alçı üçgene çekileceğim.
Auguststrasse, Joachimstrasse ve kendisine adını veren Gipsstrasse ile sınırlanan Rosenthaler Platz'dan çok da uzak olmayan bu sıcak nokta, her şeyden önce onu benzer büyüklükteki diğer meydanlardan ayıran bir özelliğiyle karakterize ediliyor: diz hizasında bir meydan var. oradaki duvar. Bu, çeşitli prestijli etkinlikler için uygundur. Üzerine oturup içebilirsiniz, önünde durup içebilirsiniz, hatta arkasında durup içebilirsiniz ve yine de herkes tarafından görülebilirsiniz.
Tabii ki hepsi bu değil, günün sonunda geniş bir izleyici kitlesini üçgene çeken esas olarak popüler barlar. Bunlardan ilki ve en önemlisi, altın ve patina tonlarında güzel, geleneksel bir pub olan Hackbarth's, hemen Edward Hopper'ın “Gece Şahinleri” resmini akla getiriyor. Akşam 5 civarında oraya vardığımda tüm masalar ve tezgâhlar çoktan dolmuştu. Bu yüzden biramla dışarı çıkıyorum ve onlarca yıldır buraya gelen müdavim André'nin yanında boş bir bank buluyorum.
“Bunu pazar sabahları kontrol etmelisiniz” diyor. “Klikler parkta buluşuyor ve gümüş kadehlerden şampanya şişeleri içiyorlar. Bir başkası kısa süre önce BMW limuzinine bir hoparlör taktı ve tüm gün boyunca meydanda dolaşarak bize burada müzik çaldı.”
“Peki neden burası?” diye soruyorum. “Bunun nesi bu kadar özel?”
Edward Hopper'ın tablosunu andıran bir atmosfer; toplumun tepesinin boş zamanlarını geçirdiği yer
“Eh, buna ancak Hackbarth'ınki için cevap verebilirim. Mesela Pet Shop Boys buraya gelip giderdi. REM'in şarkıcısı ya da Depeche Mode'un kaşifi ve yapımcısı Daniel Miller neredeyse her gün tuvaletlerin önündeki niş masaya oturuyordu. Bunun pub'ın efsanevi statüsüne katkıda bulunduğunu düşünüyorum. Bunun hala etkisi olabilir.”
Oturduğum yerden karşıdaki süthanenin güzel manzarasını görebiliyorum. Oradaki tüm masalar da, fark ettiğim gibi, yalnızca birbirleriyle daha az, akıllı telefonlarıyla daha çok meşgul olan çiftler tarafından dolu. Her şey etkileyicilerin katıldığı bir konferans izlenimi veriyor; herkes yirmi yaşında, iyi giyimli ve harika görünüyor. Sadece bakarak kendinizi fakir ama seksi olmayan hissediyorsunuz.
Parkta bir tur atıyorum. Üç kadın söz konusu duvara yaslanmış ve karşıdaki “Von und zu Tisch” şarküterisinden aldıkları anlaşılan bir şişe beyaz şarabı paylaşmak için kağıt bardaklar kullanıyorlar. Otuzlu yaşlarında bir çift, yine mantarsız bir şişeyle çıkıyor. Neden bu kadar yer varken burada takıldıklarını soruyorum.
Spor ayakkabı, kolej ceketi ve yün şapka
“Burası Berlin'deki en sevdiğim yerlerden biri” diye duydum. “Köşede güzel bir Airbnb bulduk, aslında oraya gittiğimizde hep orada kalıyoruz. Buradan alışveriş yapmak, dışarıda yemek yemek ve insanları izlemek için her şeye mükemmel bir şekilde ulaşabilirsiniz.”
Aslında Üçgen'in kendisinden bile alışveriş yapabilirsiniz. Galeriler ve emlakçılar arasında pahalı kıyafetlerin, pahalı çantaların, pahalı deri eşyaların satıldığı dükkanlar var. Tabii ki pahalı, sadece benim gibi zavallı bir palavracı için. Orada bulunanların geri kalanı, gaz faturasının nasıl ödeneceği konusundaki tatsız soruyla karşı karşıya görünmüyor.
Saat 18.00'e yaklaştıkça, çoğu erkek olmak üzere giderek daha fazla insan geliyor. Genellikle yün şapkalı spor ayakkabıları ve kolej ceketleri giyerler. Ellerindeki içeceklerden hangi mağazaya ait olduklarını anlayabilirsiniz – Hackbarth's'tan Willibecher'deki hafif bira, Mozzarella Bar “Al Contadino”dan bir bardak spumante veya Milk Hall'dan sadece bir kağıt bardak. Uzaktan görülebilen bir tabelaya göre park alanında sigara ve alkol içmek yasaktır. Ama kimin umurunda, o zaman yolun kenarında dur. Sonuçta burası hedonistlerin kalesi Berlin!
Büyük fırtına öncesi sessizlik: Öğle yemeği vaktinde gelirseniz Gipsdreieck'in imrenilen yerlerinden birinde hâlâ şansınız var.Stephanie Steinkopf/Ostkreuz
Giderek daha fazla sayıda kişi, her yönden Auguststrasse ve Joachimstrasse'nin kesişme noktasına, e-scooter'lar ve e-bisikletlerle, bireysel veya gruplar halinde, hepsi genç, şehirli, profesyonel. İsveççe, İtalyanca ve Portekizce sözcük parçalarını duyabilirsiniz. Keman kutulu küçük kızlar gürültülü grupların etrafında slalom yapıyor.
Buranın asil cazibesinden korkarak biramla yeniden Hackbarth'ın önüne oturuyorum. Meydanın etrafındaki pencerelerde ışıklar yanıyor. Görünüşe göre sokaktaki seyirciler yerel halktan oluşmuyor. Muhtemelen bir sonraki kira için paralarını biriktirmek zorunda kalacaklar. Özellikle ikinci evler pahalıdır.
Artık her yerde, çocuklarını bebek arabasında veya boyun çantasında taşıyan ve serbest elleriyle bir bardak Aperol Spritz'i dengeleyen ebeveynler var. Bu bana yine Kollwitzplatz'ı hatırlattı. Bu arada Auguststrasse'de hiç bitmeyen bir bisikletçi alayı ilerliyor, sanki yollarındaki göçmen kuşları izliyormuşsunuz gibi.
Bar artık tıklım tıklım dolu olduğundan ve dış koltuklar neredeyse tamamen dolu olduğundan, iki genç, güzel kadın kendilerini aştılar ve bankıma sıkışıp sığamayacaklarını sordular. Kızararak evet diyorum. Harap olmuş bir Boomer olarak benim, gelecek nesilden bu şekilde yer almaya ne hakkım var? Durum zaten utanç verici olduğundan, Pet Shop Boys'un orada olması nedeniyle bu barı ziyaret edip etmediklerini soruyorum.
“DSÖ?” müdahaleci bir psikopat olduğuma dair gözlerinde doğrulanmış bir kesinlikle bana geri soruyorlar.
“O kadar önemli değil,” diye yanıtlıyorum, biramı tekrar yudumluyorum ve ardından ikisini hızla varlığımdan kurtarıyorum. Sonuçta herkes yerinin nerede olduğunu bilmeli. Bir izleyici olarak, cennetin krallığının kapılarında bir süre takılmanıza ve hizmetkarlara göz atmanıza izin veriliyor. Ancak konuklar geldiğinde ve parti gerçekten başladığında, kaçarsınız ve sessiz, cansız kalabalığın rahat kucağına dönersiniz.
İkinci durumda herhangi bir suçlamada bulunmak istemiyorum. Sonuçta İskandinav yatırımcılar benim şehrimi ve şehrimizdeki 20.000 daireyi satın alarak risk aldılar. Muhtemelen onlara bu kadar küçük bir pay verebilmelisiniz. Elbette şikayetlerimde yalnız olmadığımı da biliyorum ama artık Berlin'deki hemen hemen herkesin aynı şeyleri hissettiğini de biliyorum, tabii ki zenginler hariç, Allah onlardan razı olsun.
Karamsarlığa kapılmamak için, bu zor duruma rağmen günlük yaşamda belli bir hafiflik yaşamamı sağlayacak bir ritüel buldum: Ayda bir, tüm birikimlerimi bir araya toplayıp, zirvedeki yerlerden birine doğru yola çıkıyorum. Toplumun büyük bir kısmı boş zamanlarını geçiriyor. Bu bana en azından biraz da olsa ait olduğumu hissettiriyor. Mesela Kollwitzplatz buna çok uygun ama sadece cumartesi günleri. Ancak hafta içinde sınıf yükseltmeye ihtiyaç duyarsam kaçınılmaz olarak alçı üçgene çekileceğim.
Auguststrasse, Joachimstrasse ve kendisine adını veren Gipsstrasse ile sınırlanan Rosenthaler Platz'dan çok da uzak olmayan bu sıcak nokta, her şeyden önce onu benzer büyüklükteki diğer meydanlardan ayıran bir özelliğiyle karakterize ediliyor: diz hizasında bir meydan var. oradaki duvar. Bu, çeşitli prestijli etkinlikler için uygundur. Üzerine oturup içebilirsiniz, önünde durup içebilirsiniz, hatta arkasında durup içebilirsiniz ve yine de herkes tarafından görülebilirsiniz.
Tabii ki hepsi bu değil, günün sonunda geniş bir izleyici kitlesini üçgene çeken esas olarak popüler barlar. Bunlardan ilki ve en önemlisi, altın ve patina tonlarında güzel, geleneksel bir pub olan Hackbarth's, hemen Edward Hopper'ın “Gece Şahinleri” resmini akla getiriyor. Akşam 5 civarında oraya vardığımda tüm masalar ve tezgâhlar çoktan dolmuştu. Bu yüzden biramla dışarı çıkıyorum ve onlarca yıldır buraya gelen müdavim André'nin yanında boş bir bank buluyorum.
“Bunu pazar sabahları kontrol etmelisiniz” diyor. “Klikler parkta buluşuyor ve gümüş kadehlerden şampanya şişeleri içiyorlar. Bir başkası kısa süre önce BMW limuzinine bir hoparlör taktı ve tüm gün boyunca meydanda dolaşarak bize burada müzik çaldı.”
“Peki neden burası?” diye soruyorum. “Bunun nesi bu kadar özel?”
Edward Hopper'ın tablosunu andıran bir atmosfer; toplumun tepesinin boş zamanlarını geçirdiği yer
“Eh, buna ancak Hackbarth'ınki için cevap verebilirim. Mesela Pet Shop Boys buraya gelip giderdi. REM'in şarkıcısı ya da Depeche Mode'un kaşifi ve yapımcısı Daniel Miller neredeyse her gün tuvaletlerin önündeki niş masaya oturuyordu. Bunun pub'ın efsanevi statüsüne katkıda bulunduğunu düşünüyorum. Bunun hala etkisi olabilir.”
Oturduğum yerden karşıdaki süthanenin güzel manzarasını görebiliyorum. Oradaki tüm masalar da, fark ettiğim gibi, yalnızca birbirleriyle daha az, akıllı telefonlarıyla daha çok meşgul olan çiftler tarafından dolu. Her şey etkileyicilerin katıldığı bir konferans izlenimi veriyor; herkes yirmi yaşında, iyi giyimli ve harika görünüyor. Sadece bakarak kendinizi fakir ama seksi olmayan hissediyorsunuz.
Parkta bir tur atıyorum. Üç kadın söz konusu duvara yaslanmış ve karşıdaki “Von und zu Tisch” şarküterisinden aldıkları anlaşılan bir şişe beyaz şarabı paylaşmak için kağıt bardaklar kullanıyorlar. Otuzlu yaşlarında bir çift, yine mantarsız bir şişeyle çıkıyor. Neden bu kadar yer varken burada takıldıklarını soruyorum.
Spor ayakkabı, kolej ceketi ve yün şapka
“Burası Berlin'deki en sevdiğim yerlerden biri” diye duydum. “Köşede güzel bir Airbnb bulduk, aslında oraya gittiğimizde hep orada kalıyoruz. Buradan alışveriş yapmak, dışarıda yemek yemek ve insanları izlemek için her şeye mükemmel bir şekilde ulaşabilirsiniz.”
Aslında Üçgen'in kendisinden bile alışveriş yapabilirsiniz. Galeriler ve emlakçılar arasında pahalı kıyafetlerin, pahalı çantaların, pahalı deri eşyaların satıldığı dükkanlar var. Tabii ki pahalı, sadece benim gibi zavallı bir palavracı için. Orada bulunanların geri kalanı, gaz faturasının nasıl ödeneceği konusundaki tatsız soruyla karşı karşıya görünmüyor.
Saat 18.00'e yaklaştıkça, çoğu erkek olmak üzere giderek daha fazla insan geliyor. Genellikle yün şapkalı spor ayakkabıları ve kolej ceketleri giyerler. Ellerindeki içeceklerden hangi mağazaya ait olduklarını anlayabilirsiniz – Hackbarth's'tan Willibecher'deki hafif bira, Mozzarella Bar “Al Contadino”dan bir bardak spumante veya Milk Hall'dan sadece bir kağıt bardak. Uzaktan görülebilen bir tabelaya göre park alanında sigara ve alkol içmek yasaktır. Ama kimin umurunda, o zaman yolun kenarında dur. Sonuçta burası hedonistlerin kalesi Berlin!
Büyük fırtına öncesi sessizlik: Öğle yemeği vaktinde gelirseniz Gipsdreieck'in imrenilen yerlerinden birinde hâlâ şansınız var.Stephanie Steinkopf/Ostkreuz
Giderek daha fazla sayıda kişi, her yönden Auguststrasse ve Joachimstrasse'nin kesişme noktasına, e-scooter'lar ve e-bisikletlerle, bireysel veya gruplar halinde, hepsi genç, şehirli, profesyonel. İsveççe, İtalyanca ve Portekizce sözcük parçalarını duyabilirsiniz. Keman kutulu küçük kızlar gürültülü grupların etrafında slalom yapıyor.
Buranın asil cazibesinden korkarak biramla yeniden Hackbarth'ın önüne oturuyorum. Meydanın etrafındaki pencerelerde ışıklar yanıyor. Görünüşe göre sokaktaki seyirciler yerel halktan oluşmuyor. Muhtemelen bir sonraki kira için paralarını biriktirmek zorunda kalacaklar. Özellikle ikinci evler pahalıdır.
Artık her yerde, çocuklarını bebek arabasında veya boyun çantasında taşıyan ve serbest elleriyle bir bardak Aperol Spritz'i dengeleyen ebeveynler var. Bu bana yine Kollwitzplatz'ı hatırlattı. Bu arada Auguststrasse'de hiç bitmeyen bir bisikletçi alayı ilerliyor, sanki yollarındaki göçmen kuşları izliyormuşsunuz gibi.
Bar artık tıklım tıklım dolu olduğundan ve dış koltuklar neredeyse tamamen dolu olduğundan, iki genç, güzel kadın kendilerini aştılar ve bankıma sıkışıp sığamayacaklarını sordular. Kızararak evet diyorum. Harap olmuş bir Boomer olarak benim, gelecek nesilden bu şekilde yer almaya ne hakkım var? Durum zaten utanç verici olduğundan, Pet Shop Boys'un orada olması nedeniyle bu barı ziyaret edip etmediklerini soruyorum.
“DSÖ?” müdahaleci bir psikopat olduğuma dair gözlerinde doğrulanmış bir kesinlikle bana geri soruyorlar.
“O kadar önemli değil,” diye yanıtlıyorum, biramı tekrar yudumluyorum ve ardından ikisini hızla varlığımdan kurtarıyorum. Sonuçta herkes yerinin nerede olduğunu bilmeli. Bir izleyici olarak, cennetin krallığının kapılarında bir süre takılmanıza ve hizmetkarlara göz atmanıza izin veriliyor. Ancak konuklar geldiğinde ve parti gerçekten başladığında, kaçarsınız ve sessiz, cansız kalabalığın rahat kucağına dönersiniz.